خريد و فروش خريد و فروش .

خريد و فروش

طرز تهيه املت ساده

 

اغراق نيست اگر بگوييم پخت املت براي ايراني‌ها شبيه يك سبك زندگي است. املت كه معمولا در ايران به صورت درست كردن املت با گوجه، تخم مرغ خانگي و قهوه‌خانه‌اي و حتي املت تخم مرغ با رب بسيار مشهور است انواع ديگري هم دارد. اگر چه به نظر مي‌رسد ايراني‌ها املت را معمولا در وعده صبحانه ميل مي‌كنند اما حقيقت اين است كه املت براي ناهار و شام و غذاي سحري بدون برنج براي ماه رمضان هم هميشه اولين گزينه دم دستي ايراني‌هاست، حتي وقتي مهمان خودماني دارند. اما مي‌دانستيد ما ۱۰ دستور پخت املت فوق‌العاده خوشمزه و حرفه‌اي در ايران داريم كه در شهرهاي مختلف ايران طبخ مي‌شوند؟

 

املت براي ما ايراني ها يادآور غذاي راحتيست كه در كمتر از ده دقيقه با گوجه فرنگي و تخم مرغ تهيه مي شود كه نه تنها گزينه مناسبي براي وعده صبحانه محسوب مي شود بلكه آن را براي ناهار و شام سبك همراه با نان داغ و سبزي خوردن نيز استفاده مي‌كنيم. بهتر است بدانيد به جز املت معروف گوجه‌فرنگي، املت هاي متنوعي در ايران و گوشه‌وكنار دنيا وجود دارد.

 

براي تهيه املت فوق‌العاده خوشمزه با گوجه فرنگي و رب ابتدا در يك ماهيتابه متوسط كره يا روغن و بهتر است كه تركيبي از هر دو را داغ كنيد. رب گوجه فرنگي را اضافه كنيد و يك دقيقه تفت دهيد تا طعم و بوي خامي رب گرفته شود. گوجه فرنگي‌هاي خرد شده يا رنده شده را اضافه كنيد و باز هم تفت دهيد تا آب گوجه فرنگي كاملا كشيده شود. 

 

سالاد سالادها ديگر فقط نقش پيش غذا را ندارند. البته هنوز هم سالاد شيرازي، سالاد كاهو و سالاد فصل در كنار غذاهاي ايراني و فرنگي جاي خودشان را از دست نداده اند و با تزئين هاي جذاب و دلبرانه هر روز به شكل جديدي در سفره هاي ما در مي آيند.

اما بعضي از انواع سالاد مثل سالاد الويه، سالاد ماكاروني، سالاد مرغ و سالاد سزار به عنوان يك وعده غذايي كامل مصرف ميشوند و خيلي هم پر طرفدار هستند. در تهيه سالاد نسبت به غذاهاي ديگر خلاقيت بيشتري ميتوان به كار برد.

شما ميتوانيد به راحتي موادي را كه دوست نداريد از سالادها حذف كنيد و مواد دلخواه خود را اضافه كنيد. البته بايد به همنشيني مواد هم توجه كنيد. مهمترين نكته در تهيه سالاد سس آن است. ما معمولا سس مايونز يا سس فرانسوي را به هنوان سس سالاد ميشناسيم.

اما اين ها تنها گزينه هاي شما نيستند. از چاشني هاي مختلفي ميتوان براي سالاد استفاده كرد كه البته نحوه تركيبشان اهميت دارد. گاهي كمي سركه بالزاميك يا يك قاشق روغن زيتون با كمي كنجد براي اضافه كردن به سالاد كافي است. به اين ترتيب سالاد شما سالم تر خواهد بود.

اگر هدف شما از خوردن سالاد رژيم لاغري است بايد توجه كنيد كه هر سالادي لزوما كم كالري نيست. مثلا يك وعده سالاد الويه، سالاد ماكاروني يا حتي سالاد سزار تهيه شده با مرغ سرخ شده در روغن و سس مايونز و خردل كالري خيلي زيادي دارد.

سالادهاي رژيمي بدون سس مايونز تهيه ميشوند و مقدار كربوهيدرات (مثل سيب زميني و ماكاروني) كمي دارند. در ضمن مرغ استفاده شده در سالاد رژيمي كباب شده است.

سالاد الويه سالاد الويه كه در اصل از كشور روسيه پا به كشور ما و ديگر نقاط جهان گذاشته است با سيب زميني، تخم مرغ و مواد ديگري تهيه ميشود كه تا حدودي اختياري هستند.

گاهي سالاد الويه با مرغ تهيه ميشود و گاهي با ژامبون. خيارشور و سس مايونز هم هميشه در سالاد الويه پاي ثابت هستند. البته گاهي كمي ماست و آبليمو هم به سس مايونز اضافه ميشود. اين سالاد خوشمزه خيلي اوقات به شكل ساندويچ همراه با نان سرو ميشود و به ويژه براي پيك نيك رفتن عالي است.

سالاد ماكاروني سالاد ماكاروني هم مثل الويه نوعي غذاي سرد است كه هم با ژامبون و هم با مرغ قابل تهيه است. از مواد و سبزيجات مختلفي مثل خيارشور، هويج، گوجه، نخودفرنگي و ذرت هم در سالاد ماكاروني استفاده ميشود. اين سالاد مدرن خوشمزه چيزي از سالاد الويه كم ندارد و بسيار محبوب است.

سالاد سزار سالاد سزار از معروفترين سالادهايي است كه در اصل ايتاليايي است و به عنوان پيش غذا يا وعده ناهار/شام رژيمي سرو مي شود. سالاد سزار به روش هاي مختلفي تهيه مي شود ولي تركيبات اصلي آن كاهو، مرغ (سرخ يا كباب شده)، پنير پارمزان و تكه هاي نان ترد هستند. در كنار هر سالاد خوش طعمي بايد يك سس مناسب سرو شود. سس سالاد سزار را ميتوانيد به صورت آماده تهيه كنيد. اما سس سزار خانگي معمولا از تركيب مايونز، خردل، روغن زيتون، ليمو ترش و سير رنده شده استفاده ميشود.

سالاد فصل اين سالاد را با سبزيجات فصل تهيه ميكنند و معمولا در آن از كاهو، كلم، خيار، گوجه و هويج در كنار مواد ديگر استفاده ميشود. سس سالاد فصل به اختيار شماست.

انواع موادي كه به عنوان سس و چاشني سالاد قابل استفاده هستند عبارتند از: آب ليمو ترش، سركه انگور، سركه بالزاميك، سس مايونز، سس فرانسوي، سس سويا، سس پستو، سس فلفل و البته روغن زيتون. اين كه چه تركيبي استفاده شود بستگي به مواد سالاد و سليقه شما دارد. مثلا تركيب سالاد مرغ با سس پستو مناسب است. در حالي كه با سالاد سزار رژيمي معمولا از سركه بالزاميك و روغن زيتون و آبليموي تازه استفاده ميشود.

 

 

منابع:

 

https://***cook.ir/09/17/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%AA-%DA%AF%D9%88%D8%AC%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C/40005/

 

https://***cook.ir/salad/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۳:۴۰ توسط:علي شريعتي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :