خريد و فروش خريد و فروش .

خريد و فروش

تزيين خورشت بادمجان مجلسي

 

خورش بادمجان يكي از غذاهاي اصيل و پر طرفدار ايراني است كه هم با گوشت قرمز طبخ مي شود و هم با گوشت مرغ تهيه مي گردد كه ما در اينجا قصد داريم دستور پخت خورش بادمجان با گوشت قرمز را به شما آموزش دهيم.

براي درست كردن خورشت بادمجان مجلسي ابتدا تابه اي را روي حرارت قرار داده و كمي روغن بريزيد تا گرم شود. پياز را نگيني خرد كرده و به همراه گوشت داخل تابه بريزيد و تفت دهيد، زردچوبه وفلفل سياه را بريزيد و براي ده دقيقه گوشت را تفت دهيد تا تغيير رنگ داده و بوي زهم گوشت از بين برود. در اين مرحله رب را افزوده و براي يك دقيقه آن را تفت دهيد تا رنگ داده و بوي خامي آن از بين برود. در ادامه حدود 5 تا 6 ليوان آب داخل خورش بريزيد و اجازه دهيد خورش بجوشد، سپس شعله را كم كنيد و بگذاريد گوشت پخته و خورشت جا بيفتد.در حين پخت آب خورش را چك كنيد و اگر لازم بود كمي آب به آن اضافه نماييد.

به هزار و يك دليل لازم هست صبحانه بخوريم، همانطور كه ناهار واسمون مهم است و مي‌خوريم. اگر ميلي به صبحانه نداريد و دنبال راه حل آن مي‌گرديد كه اشتهايتان باز شود و مشتاق صبحانه خوردن شويد، راهكارهايي وجود دارد تا شما رو صبح با ميل و رغبت سر ميز صبحانه بكشد. اولين راه اينكه شب كمتر شام بخوريد.

اين كار باعث خواهد شد احساس گرسنگي بيشتري كنيد و ميل بيشتري به صبحانه پيدا كنيد. مي‌توانيد به خوردن صبحانه‌هاي متفاوت فكر كنيد و به صبحانه به عنوان درمان يك بيماري نگاه كنيد. از اينكه بگوييد اشتها ندارم و ميل و رغبتي به خوردن صبحانه ندارم را كنار بگذاريد و توجه بيشتري به اين وعده غذايي كنيد. يك صبحانه سالم و ساده و خوشمزه مي‌تواند نقش مهمي را در سلامت بدن ايفا كند.

 

 

شيريني پنجره اي كه به اسم هاي مختلفي از جمله نان پنجره اي يا خاتون پنجره شناخته مي‌شود يكي از خاص‌ترين و خوشمزه‌ترين شيريني‌هاي ايراني است كه اغلب در ايام عيد تهيه و در عيد ديدني‌ها سرو مي‌شود. قالب هاي شيريني پنجره اي طرح‌هاي مختلف زيبايي دارند. 

با نزديك شدن بهار و عيد نوروز بحث شيريني عيد هم داغ تر از هميشه شده است. امسال ميخواهيد در عيد ديدني‌ها با چه شيريني‌هايي از مهمان‌هايتان پذيرايي كنيد؟ شيريني نخودچي؟ شيريني نارگيلي يا برنجي؟ يا شايد مي‌خواهيد با انواع شيريني‌هاي جديد مهمانهايتان را سورپرايز كنيد اما فر نداريد. لازم نيست نگران باشيد. تهيه شيريني بدون فر هم ممكن است. نيازي نيست در شيريني فروشي‌ها دنبال مدل‌هاي جديد شيريني بگرديد. مي‌توانيد خودتان دست به كار شويد و بهترين و خوشمزه‎ترين شيريني‌ها را در منزل تهيه كنيد. البته توصيه ميكنم تهيه شيريني عيد را يك بار از قبل امتحان كنيد. روزهاي آخر اسفند سر شما شلوغ است و ممكن است بدون تمرين قبلي نتيجه خوبي نگيريد. پس از همين الان شيريني‌هاي دلخواهتان را انتخاب كنيد. مواد لازم را تهيه كنيد و ترجيحاً يك بار قبل از عيد آنها را براي اعضاي خانواده درست كنيد تا خيالتان راحت باشد كه فوت و فن كار دستتان آمده است. در اينجا انوع شيريني بدون فر را به شما معرفي خواهيم كرد.

 

 

 

منابع:

https://***cook.ir/09/24/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%86/40338/

 

https://***cook.ir/20-%D8%B5%D8%A8%D8%AD%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87/

 

https://***cook.ir/11/25/shirini-panjeree/530/

 

https://***cook.ir/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%81%D8%B1/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۱:۴۵ توسط:علي شريعتي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :