خريد و فروش خريد و فروش .

خريد و فروش

طرز تهيه شيريني يزدي

قبلا دستور تهيه همبرگر خانگي با گوشت چرخ كرده رو در بخش آموزش آشپزي مجله تصوير زندگي قرار داديم. امروز ميخوايم همبرگر گوشت و سويا رو به شما همراهان گرامي آموزش بديم. سويا  ماده غذايي كم كالري و كم چرب و  غني از  فيبر، پروتئين و بسياري از ويتامين ها و مواد معدني لازم براي سلامتي بدن مي باشد. پس حتما از سويا در كنار گوشت استفاده كنيد. اگر از گوشت قرمز خوشتون نمي مياد مي تونيد همبرگر مرغ درست كنيد.

همبرگر نوعي ساندويچ گوشت است كه همراه با مخلفات و داخل نان گرد سرو مي‌شود. همبرگر را معمولا با گوشت گاو و در برخي مناطق با گوشت گوسفندي و عمدتا به شكل گريل‌شده يا سرخ‌شده تهيه مي‌كنند اما نوع ديگري از همبرگر نيز تهيه مي‌شود كه ويژه گياه‌خواران است و با استفاده از سويا تهيه مي‌شود.

طعم اين همبرگر گياهي با همبرگر معمولي كمي متفاوت است اما هر دو خوشمزه بوده و طرفداران خاص خود را دارند. قبلا، طرز تهيه همبرگر خانگي به روش مك دونالد و همچنين طرز تهيه نان همبرگر خانگي را به طور كامل آموزش داده‌ايم، اين بار اما قصد داريم طرز تهيه همبرگر خانگي با گوشت و سويا و همچنين طرز تهيه همبرگر با سويا (سويا برگر گياهي) را به شما آموزش دهيم.

 

طرز تهيه كيك يزدي را شايد خيلي از ما ها با خاطرات بچگي كه خوردن كاغذ كيك يزدي از خود آن نيز خوشمزه بود ياد كنيم اما اين شيريني خوشمزه با اين حال كه خيلي از انواع شيريني هاي مختلف از جمله نان خامه اي و شيريني كشمشي به بازار آمدند اما از ياد هيچ كس نرفت ، چون كه خيلي ها خوب مي‌دانند كه طعم اين شيريني خوشمزگي چاي را دوچندان مي كند.

 

كيك پيتزا يكي از خوشمزه ترين غذاها مي باشد كه در واقع همان پيتزاي معمولي است كه به شكل كيك تهيه مي شود و حجم بيشتري دارد.ضمن اينكه بسيار جذاب و هيجان انگيز است.كيك پيتزا از لايه هاي خمير و مواد پيتزا بيشتري تهيه شده و روي هم قرار مي گيرد و مانند يك كيك داخل قالب تهيه مي شود.اگر ميخواهيد در ميان انواع پيتزاهايي كه وجود دارد يك نوع متفاوت تري را امتحان كنيد ما به شما پيشنهاد طرز تهيه كيك پيتزا را ميدهيم و مطمئنيم كه بچه ها و خانواده بشدت از اين غذا استقبال مي كنند.

 

با توجه به استقبال زياد از طرز تهيه كيك فوندانت (fondant cake) در نظر داريم در اين نوشته روش و فوت و فن فوندانت كشي روي كيك را آموزش دهيم تا از اين به بعد حد اقل براي مناسبت هاي كوچك و خانوادگي كيك فوندانت خانگي تهيه كنيد. نكته مهم در انجام اين كار داشتن دقت و صبر كافي است تا كيكي صاف و يكدست داشته باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۴:۱۰ توسط:علي شريعتي موضوع:

برياني غذاي معروف كدام شهر است

ژله بستني خوشمزه و جذاب چندين سالي است به عنوان دسر روي سفره هاي پذيرايي ما راه يافته است. ژله به وجود آمده از عصاره اي است كه از پختن استخوان حيوانات بدست مي آيد و ماده اي مفيد و منعقد كننده است كه در هنگام مخلوط شدن با آب ميوه طبيعي و شكر ژله اي مي شود كه ما به صورت بازاري تهيه مي كنيم. البته به شكل فرآوري شده و پودري است.

ژله بستني به روش هاي متفاوت تهيه مي شود به صورت ژله خرده شيشه، لايه اي، حتي مي توانيد يك لايه ژله و يك لايه ژله بستني تهيه كنيد. مدل هاي متفاوتي وجود دارد كه اين كاملا سليقه اي است.

ژله بستني نوع ديگري از ژله است كه طرز تهيه آن بسيار راحت مي باشد و ترفند خاصي هم ندارد. اما آنچه كه آن را متفاوت مي كند طعم و بافت آن است كه باعث مي شود علاقه مندان زيادي داشته باشد. ژله بستني در واقع به اين صورت است كه شما به جاي آن قسمت از طرز تهيه ژله كه نياز است آب سرد اضافه كنيد بستني مي ريزيد.

 

بريوني اصفهان يكي از غذاهاي معروف ايراني است كه آوازه اش در بسياري از كشورهاي جهان نيز پيچيده و در ميان ايرانيان نيز كمابيش خورنده دارد. اين غذا يكي از مشهورترين غذاي سنتي اصفهان به شمار مي آيد.

بريون يا بريان نام يكي از غذاهاي محلي اصفهان است و بريوني يا برياني به محلي اطلاق مي‌شود كه اين غذا را در آن سرو مي‌كنند. بريون غذاي چرب و سنگيني است كه معمولا در وعده ناهار مصرف مي‌شود. مواد اوليه اين غذا گوشت و چربي گوسفندي، پياز و ادويه‌هاي مخصوص است. در كنار بريون مقدار كمي از جگر سفيد گوسفندي قرار مي‌دهند؛ اين تركيب همراه با ادويه‌هاي مختلف پخته و چرخ مي‌شود.

بريون برحسب سليقه با خلال پسته و بادام زعفراني، كنجد، گردو، زرشك و دارچين تزيين و لاي نان سنگگ سرو مي‌شود. در كنار بريون مي‌توان آبگوشت آن را نيز سفارش داد. از كشك براي طعم‌دار كردن آبگوشت بريان استفاده مي‌كنند. گفتني است كه مهارت تهيه و پخت بريان اصفهان در فهرست آثار ناملموس ملي به ثبت رسيده است. 

 

كيك پرتقالي ساده تركيبي از آب پرتقال تازه و پوست آن مي باشد. و بافت ترد و نرمي دارد. طرز تهيه كيك پرتقالي خوشمزه بسيار ساده و كم زحمت مي باشد.

اما براي داشتن يك كيك پرتقالي عالي و هرچه خوشمزه تر شدن آن و خوب پف كردن كيك، لازم است تا نكات مهمي را رعايت كنيد. و در نهايت از نتيجه كارتان لذت ببريد. كيك پرتقالي مي تواند يك انتخاب خوب و خوشمزه براي عصرهاي پاييز و زمستان و شيرين كردن لحظه هاي شما باشد. رسپي اين كيك لذيذ  را از دست ندهيد.

 

كيك شيفون (به انگليسي: chiffon cake) نوعي كيك بسيار ساده ست كه به عنوان كيك پايه براي كيك تولد بسيار مناسب است. در ادامه مطلب طرز تهيه كيك شيفون با بافت بسيار نرم و لطيف آموزش داده شده است.

 پس با من همراه بشويد و طي چند مرحله آسان اين كيك خوشمزه رو درست كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۵:۰۸ توسط:علي شريعتي موضوع:

طرز تهيه دوكبوكي بدون سس سويا

يكي از محبوب ترين غذاهاي خياباني در كره، دوكبوكي است. دستورهاي متفاوتي براي طرز تهيه دوكبوكي هست اما در ميان محبوب ترين ها مي توان با دوكبوكي اشاره كرد كه با كيك برنج و عصاره سوپ كره اي درست مي شوند. اين غذا به شدت خوشمزه بوده، طعم اومامي دارد و راستش را بخواهيد اعتياد آور هم هست. تا جاييكه حتي اگر شكم تان پر هم باشد ترجيح مي دهيد كمي از آن را بخوريد و بعد از اين به راهتان ادامه دهيد.

 

يكي ديگر از دلايل محبوبيت اين غذاي كره اي آسان بودنش و طرز تهيه هاي متفاوتي است كه براي پختش وجود دارد. به عبارتي هر كسي مي تواند با آسان ترين روش و دم دست ترين مواد اوليه براي خودش دوكبوكي درست كند.

 

سالاد ماكاروني يكي از خوشمزه ترين و پر طرفدارترين انواع سالاد است. براي تهيه كردن سالاد ماكاروني مي توانيد با توجه به ذائقه و سليقه خود عمل كنيد و مواد اوليه را تغيير دهيد. براي مثال مي توانيد سالاد ماكاروني با مرغ، سالاد ماكاروني با سوسيس، سالاد ماكاروني با ژامبون و … را درست كنيد.

 

سالاد ماكاروني با كالباس يكي از بهترين انتخاب ها براي پذيرايي كردن از مهمانان در تولد، دورهمي هاي عصرانه و … مي باشد. اين سالاد را مي توانيد در كنار غذاي اصلي در مهماني هاي ناهار و يا شام به عنوان پيش غذا هم سرو كنيد. اين سالاد خوشمزه خيلي سريع و راحت آماده مي شود و طعم و مزه خيلي خوبي هم دارد. مي توانيد مطمئن باشيد كه همه مهمانان شما از بچه ها گرفته تا بزرگترها از اين سالاد خوشمزه استقبال خواهند كرد.

 

ابتدا تخم مرغ ها را يك به يك، همراه شكر با همزن مي زنيم تا كرم رنگ شوند، سپس روغن و ماست را به اين مخلوط اضافه كرده و مخلوط مي كنيم. در ظرفي ديگر وانيل، بكينگ پودر و آرد را سه بار الك كرده به مايه ي اوليه ي كيك اضافه ميكنيم و با قاشق مخلوط مي كنيم، قالب مورد نظر را با روغن يا كره چرب نموده مايه ي كيك را داخل قالب ميريزيم و داخل فر از قبل گرم شده، با درجه حرارت ١٧٠ درجه سانتيگراد به مدت ٣٥ دقيقه قرار مي دهيم. كيك ماست خوشمزه و خانگي شما آماده است.

 

امروزه كرم هاي بسيار زيادي وجود دارند كه براي طعم دار كردن و همچنين پوشش و زيبايي كيك ها به كار برده ميشن. كرم هاي خامه اي، كره اي، پنيري و كرم هاي پر طرفدار شكلاتي. گاناش يا گَنِش ها، يكي از همين انواع كرم هاي شكلاتي هستند كه از تركيب خامه و شكلات درست ميشه. امروز با هم طرزتهيه گاناش رو مي بينيم تا ان شاءالله در تهيه كيك ها و شيريني هامون در آينده ازش استفاده كنيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۰:۲۰ توسط:علي شريعتي موضوع:

استانبولي براي دو نفر

اين كيك ساده نيازبه هم زن برقي وفرندارد.اگرفنجان چيني نداريدتوي قالب كيك يزدي بريزيد.مناسب براي بچه هاست.به بچه هافرصت تجربه كردن روبديد

ما در اين مطلب قصد داريم يك نوع كيك خاص با شيوه هاي پخت جديد رو بهتون آموزش بديم. براي درست كردن اين كيك هيجان انگيز نه به قالب كيك نياز داريد و نه به فر! در واقع با حداقل ابزار و وسايل و تجهيزات قنادي مي تونيد اين كيك رو درست كنيد. اين كيك، كيك فنجاني تك نفره اس.

كيك فنجاني يه كيك تك نفره اس كه همون طور كه از اسمش مشخصه داخل فنجون درست ميشه. كافيه مايه ي كيك رو درست كنيد، داخل فنجون بريزيد و بپزيد. نكته ي جالب ديگه در مورد كيك فنجوني اينه كه براي درست كردن اين كيك به فر هم نياز نداريد! 

براي تهيه كيك فنجاني ابتدا شير و تخم مرغ را از يخچال خارج مي كنيم تا با دماي محيط هماهنگ و يكسان شوند. براي شروع تخم مرغ ها را به همراه شكر و وانيل داخل يك كاسه مناسب مي ريزيم و در حدي كه رنگش كرمي شود و پف كند هم مي زنيم.

به جاي ماست ميتوانيد از3قاشق غذاخوري آب پرتقال و1قاشق رنده پوست پرتقال استفاده كنيدوگلاب روحذف كنيد.

به جاي شكرسفيدازشكرسرخ يانيشكركه سالمترهست استفاده كنيد وبراي خوشرنگ ترشدن از1ق مرباخوري پودركاكائواستفاده كنيد.

بااين دستوربافنجان متوسط4عددكيك داريد.

باقالب كيك يزدي كوچك 8عدد كيك داريد.

ازفنجان هاي شيشه اي استفاده نكنيدامكان شكستنشان زياداست.

 

 

 

استانبولي يا دمي گوجه يكي از ساده ترين غذاهاي خوشمزه است كه با مواد دم دستي ساده هم تهيه ميشود. يكي از خوبي‌هاي اين غذا اين است كه همه مراحل آن در يك قابلمه انجام مي‌شود و نيازي به كثيف كردن ظرف‌هاي مختلف نيست. بعد از اين كه پياز، گوجه، رب و سيب زميني را تفت داديد برنج و آب را در همان قابلمه ميريزيد و ميگذاريد تا دم بكشد. به همين سادگي! معمولاً استانبولي پلو با سالاد شيرازي يا ماست سرو ميشود. براي تهيه استانبولي يا دمي گوجه مجلسي ميتوانيد سيب زميني را جدا سرخ كنيد و از مقداري گوشت قلقلي سرخ شده هم استفاده كنيد.

 

استانبولي پلو يكي از انواع غذاهاي ساده و خوشمزه ايراني است كه با مواد متنوعي تهيه مي شود. اين غذاي خوشمزه را به دلخواه مي توانيم با گوشت مرغ، گوشت قرمز و حتي بدون گوشت براي گياهخواران تهيه كرد. اين غذاي خوشمزه را در شهرهاي مختلف كشور با مواد بسيار متنوعي درست مي كنند كه شما هم مي توانيد از مواد غذايي مورد علاقه خود در اين غذا استفاده كنيد، 

 

براي تهيه استانبولي ساده ابتدا برنج را چندين مرتبه مي شوييم تا آب آن زلال شود و بعد روي برنج آب گرم مي ريزيم به حدي كه تا يك بند انگشت فاصله سطح برنج و روي آب باشد و اجازه مي دهيم تا خيس بخورد.گوجه فرنگي ها را مي شوييم و روي تخته آشپزخانه در اندازه متوسط خرد مي كنيم و كنار مي گذاريم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۷:۴۹ توسط:علي شريعتي موضوع: