خريد و فروش خريد و فروش .

خريد و فروش

طرز تهيه املت ساده

 

اغراق نيست اگر بگوييم پخت املت براي ايراني‌ها شبيه يك سبك زندگي است. املت كه معمولا در ايران به صورت درست كردن املت با گوجه، تخم مرغ خانگي و قهوه‌خانه‌اي و حتي املت تخم مرغ با رب بسيار مشهور است انواع ديگري هم دارد. اگر چه به نظر مي‌رسد ايراني‌ها املت را معمولا در وعده صبحانه ميل مي‌كنند اما حقيقت اين است كه املت براي ناهار و شام و غذاي سحري بدون برنج براي ماه رمضان هم هميشه اولين گزينه دم دستي ايراني‌هاست، حتي وقتي مهمان خودماني دارند. اما مي‌دانستيد ما ۱۰ دستور پخت املت فوق‌العاده خوشمزه و حرفه‌اي در ايران داريم كه در شهرهاي مختلف ايران طبخ مي‌شوند؟

 

املت براي ما ايراني ها يادآور غذاي راحتيست كه در كمتر از ده دقيقه با گوجه فرنگي و تخم مرغ تهيه مي شود كه نه تنها گزينه مناسبي براي وعده صبحانه محسوب مي شود بلكه آن را براي ناهار و شام سبك همراه با نان داغ و سبزي خوردن نيز استفاده مي‌كنيم. بهتر است بدانيد به جز املت معروف گوجه‌فرنگي، املت هاي متنوعي در ايران و گوشه‌وكنار دنيا وجود دارد.

 

براي تهيه املت فوق‌العاده خوشمزه با گوجه فرنگي و رب ابتدا در يك ماهيتابه متوسط كره يا روغن و بهتر است كه تركيبي از هر دو را داغ كنيد. رب گوجه فرنگي را اضافه كنيد و يك دقيقه تفت دهيد تا طعم و بوي خامي رب گرفته شود. گوجه فرنگي‌هاي خرد شده يا رنده شده را اضافه كنيد و باز هم تفت دهيد تا آب گوجه فرنگي كاملا كشيده شود. 

 

سالاد سالادها ديگر فقط نقش پيش غذا را ندارند. البته هنوز هم سالاد شيرازي، سالاد كاهو و سالاد فصل در كنار غذاهاي ايراني و فرنگي جاي خودشان را از دست نداده اند و با تزئين هاي جذاب و دلبرانه هر روز به شكل جديدي در سفره هاي ما در مي آيند.

اما بعضي از انواع سالاد مثل سالاد الويه، سالاد ماكاروني، سالاد مرغ و سالاد سزار به عنوان يك وعده غذايي كامل مصرف ميشوند و خيلي هم پر طرفدار هستند. در تهيه سالاد نسبت به غذاهاي ديگر خلاقيت بيشتري ميتوان به كار برد.

شما ميتوانيد به راحتي موادي را كه دوست نداريد از سالادها حذف كنيد و مواد دلخواه خود را اضافه كنيد. البته بايد به همنشيني مواد هم توجه كنيد. مهمترين نكته در تهيه سالاد سس آن است. ما معمولا سس مايونز يا سس فرانسوي را به هنوان سس سالاد ميشناسيم.

اما اين ها تنها گزينه هاي شما نيستند. از چاشني هاي مختلفي ميتوان براي سالاد استفاده كرد كه البته نحوه تركيبشان اهميت دارد. گاهي كمي سركه بالزاميك يا يك قاشق روغن زيتون با كمي كنجد براي اضافه كردن به سالاد كافي است. به اين ترتيب سالاد شما سالم تر خواهد بود.

اگر هدف شما از خوردن سالاد رژيم لاغري است بايد توجه كنيد كه هر سالادي لزوما كم كالري نيست. مثلا يك وعده سالاد الويه، سالاد ماكاروني يا حتي سالاد سزار تهيه شده با مرغ سرخ شده در روغن و سس مايونز و خردل كالري خيلي زيادي دارد.

سالادهاي رژيمي بدون سس مايونز تهيه ميشوند و مقدار كربوهيدرات (مثل سيب زميني و ماكاروني) كمي دارند. در ضمن مرغ استفاده شده در سالاد رژيمي كباب شده است.

سالاد الويه سالاد الويه كه در اصل از كشور روسيه پا به كشور ما و ديگر نقاط جهان گذاشته است با سيب زميني، تخم مرغ و مواد ديگري تهيه ميشود كه تا حدودي اختياري هستند.

گاهي سالاد الويه با مرغ تهيه ميشود و گاهي با ژامبون. خيارشور و سس مايونز هم هميشه در سالاد الويه پاي ثابت هستند. البته گاهي كمي ماست و آبليمو هم به سس مايونز اضافه ميشود. اين سالاد خوشمزه خيلي اوقات به شكل ساندويچ همراه با نان سرو ميشود و به ويژه براي پيك نيك رفتن عالي است.

سالاد ماكاروني سالاد ماكاروني هم مثل الويه نوعي غذاي سرد است كه هم با ژامبون و هم با مرغ قابل تهيه است. از مواد و سبزيجات مختلفي مثل خيارشور، هويج، گوجه، نخودفرنگي و ذرت هم در سالاد ماكاروني استفاده ميشود. اين سالاد مدرن خوشمزه چيزي از سالاد الويه كم ندارد و بسيار محبوب است.

سالاد سزار سالاد سزار از معروفترين سالادهايي است كه در اصل ايتاليايي است و به عنوان پيش غذا يا وعده ناهار/شام رژيمي سرو مي شود. سالاد سزار به روش هاي مختلفي تهيه مي شود ولي تركيبات اصلي آن كاهو، مرغ (سرخ يا كباب شده)، پنير پارمزان و تكه هاي نان ترد هستند. در كنار هر سالاد خوش طعمي بايد يك سس مناسب سرو شود. سس سالاد سزار را ميتوانيد به صورت آماده تهيه كنيد. اما سس سزار خانگي معمولا از تركيب مايونز، خردل، روغن زيتون، ليمو ترش و سير رنده شده استفاده ميشود.

سالاد فصل اين سالاد را با سبزيجات فصل تهيه ميكنند و معمولا در آن از كاهو، كلم، خيار، گوجه و هويج در كنار مواد ديگر استفاده ميشود. سس سالاد فصل به اختيار شماست.

انواع موادي كه به عنوان سس و چاشني سالاد قابل استفاده هستند عبارتند از: آب ليمو ترش، سركه انگور، سركه بالزاميك، سس مايونز، سس فرانسوي، سس سويا، سس پستو، سس فلفل و البته روغن زيتون. اين كه چه تركيبي استفاده شود بستگي به مواد سالاد و سليقه شما دارد. مثلا تركيب سالاد مرغ با سس پستو مناسب است. در حالي كه با سالاد سزار رژيمي معمولا از سركه بالزاميك و روغن زيتون و آبليموي تازه استفاده ميشود.

 

 

منابع:

 

https://***cook.ir/09/17/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%AA-%DA%AF%D9%88%D8%AC%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C/40005/

 

https://***cook.ir/salad/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۳:۴۰ توسط:علي شريعتي موضوع:

حلواي هويج براي ۱۰۰ نفر

حلواي هويج يكي از خوشمزه ترين حلوا ها مي باشد كه بسيار خوشمزه و ساده است و شما مي توانيد با هويج رنده شده يا پوره شده تهيه كنيد. حلواي هويج با طعم زعفران بسيار مجلسي و خوش طعم است و بافت بسيار نرمي دارد. شما مي توانيد اين حلوا را به راحتي داخل سيني ريخته و ماسوره بزنيد و يا مي توانيد داخل قالب تارت ريخته و تزيين كنيد و از انواع خلال ها براي آن استفاده كنيد. 

براي درست كردن حلوا هويج ابتدا بايد هويج را آماده كنيم.هويج ها را پوست بگيريد و قطعه قطعه كنيد و در داخل يك قابلمه كوچك بريزيد و شير را هم روي هويج بريزيد تا حدي كه سطح روي هويج ها را بگيرد.قابلمه را روي حرارت قرار ميدهيم تا هويج با شير حدود 20 دقيقه بپزد.بعد از اينكه هويج ها نرم شد و كاملا با شير پخت ، آن را پوره ميكنيم.

 

چلو گوشت مجلسي يك غذاي سنتي ايراني است كه از تركيب برنج و گوشت تهيه مي‌شود. برنج يكي از اصلي‌ترين مواد غذايي سرزمين‌هاي شرقي است كه از گذشته‌هاي دور در ايران رواج داشته و امروزه نيز در يكي از وعده‌هاي غذاي ناهار يا شام سرو مي‌شود.

مصرف برنج در ايران از دوران ساسانيان آغاز شده است. بر اساس اطلاعات به دست‌ آمده از كتب تاريخي، برنج توسط طبيب دربار انوشيروان از هند به ايران آورده شد و در نقاط شمالي كشور كشت گرديد.

 

ايرانيان كه به مصرف برنج علاقه‌مند شده بودند، گوشت را در كنار برنج سرو كرده و چلوگوشت را به وجود آوردند. چلوگوشت از همان ابتدا يك غذاي درباري و مجلسي بود كه در دربار پادشاهان سرو مي‌شد و جزو لذيذترين غذاها به حساب مي‌آمد.

در آن زمان آشپزهاي دربار تكه‌هاي بزرگي از گوشت را مي‌پختند و به همراه برنج خوش‌عطر ايراني سرو مي‌كردند. اين غذا در حال حاضر يكي از گران‌ترين غذاهاي رستوراني است و اغلب در مجالس، مهماني‌ها و عروسي‌ها طبخ مي‌شود.

 

قرابيه شيريني محلي اما مجلسي و دوست داشتني است كه در مناطق آذربايجان، تركيه، زنجان، قزوين و… طرفداران بسياري دارد. اگر اهل اين مناطق نباشيد شايد برايتان اين سوال پيش بيايد كه قرابيه چيست؟

قرابيه نوعي شيريني است كه عمدتا با بادام، شكر و تخم مرغ تهيه ميشود و روي آن پر از مغز پسته و بادام است و به شيريني گران قيمت و مجلسي معروف است. عموما اين شيريني قرابيه تبريز و يا قرابيه تركيه ميشناسند هرچند كه قرابيه مخصوص تبريز نيست و در همه شهرها هوادار دارد.

 

اگر دوست داريد براي دورهمي‌هاي خانوادگي و دوستانه خود شيريني خانگي درست كنيد ما در اين مطلب طرز تهيه چند شيريني عصرانه ساده و سريع را بيان كرده‌ايم.

 

 

منابع:

https://***cook.ir/09/22/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%AD%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AC/3624/

 

https://***cook.ir/02/13/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%86%D9%84%D9%88-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3%DB%8C/42275/

 

https://***cook.ir/12/08/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%87/34446/

 

https://***cook.ir/tag/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B9%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۴۱:۲۰ توسط:علي شريعتي موضوع:

انواع سيب زميني سرخ كرده

 

خورش فسنجون با مرغ از محبوب‌ترين و متفاوت‌ترين غذاهاي ايران است كه اصالتا يك غذاي گيلاني محسوب مي‌شود. خورشت فسنجون  با مرغ از دل‌انگيزترين مواد اوليه بهره مي‌برد‌ و به‌ همين خاطر طعم آن به هيچ غذاي ديگري شباهت ندارد. طبخ يك فسنجون مجلسي با مرغ جاافتاده مي‌تواند نشان‌دهنده مهارت يك فرد در آشپزي ايراني باشد.

خورش فسنجان را مي‌توانيد با گوشت قلقلي هم درست كنيد اما فسنجان با مرغ طرفداران بسيار بيشتري دارد و ظاهر آن هم مجلسي‌تر است. خورش فسنجان آن‌قدر خوش‌طعم است كه به‌سادگي مي‌توانيد دستور پخت آن را حتي در سايت‌هاي خارجي هم پيدا كنيد. عطر يك فسنجان جاافتاده به‌همراه برنج خوش‌پخت ايراني، يكي از لذيذ‌ترين تركيب‌ها براي لذت‌بردن از وعده ناهار در يك ظهر آفتابي‌ست.

در طرز تهيه خورش فسنجون با مرغ مجلسي ترفندهاي زيادي مطرح است و بايد چندين بار تمرين كنيد تا در طبخ اين خورش خوشمزه استاد شويد. شايد فكر كنيد كه فسنجون يك خورش بسيار سخت و پيچيده است و تهيه آن كار هر كسي نيست؛ اما امروز با شما ساده‌ترين روش براي پخت يك خورش فسنجون با مرغ بي‌نظير را به‌اشتراك مي‌گذاريم. اگر طرفدار اين خورش فوق‌العاده خوشمزه و مقوي هستيد، پيشنهاد مي‌كنيم اين مطلب را تا انتها مطالعه كنيد.

 

سيب‌‌زميني سرخ‌ كرده رستوراني از آن‌دسته پيش‌غذاهايي است كه هوش از سر همه مي‌پراند و البته انواع غذاها با سيب زميني سرخ كرده هم حسابي پرطرفدار هستند. از سوي ديگر همه افراد بدون اغراق طرز تهيه سيب‌زميني سرخ كرده و ترد شدن سيب زميني را بلدند. اما تعداد كساني كه مي‌توانند يك پرس سيب‌زميني سرخ‌ كرده ترد، پوك و خوشمزه به سبك رستوران‌هاي مشهور جلوي شما بگذارند چندان زياد نيست.

 

در اين مطلب قراره چهار روش طرز تهيه سيب زميني سرخ كرده رو بهتون آموزش بديم. بعدش هم درباره كالري سيب زميني سرخ كرده باهاتون صحبت مي كنيم كه يكم عذاب وجدان بگيرين و توي خوردن سيب زميني سرخ كرده زياده روي نكنين.

چون واقعا گذشتن از اين پيش غذاي خوشمزه خيلي سخته. به غير از اين چهار روش، دو روش سيب زميني تنوري و سيب زميني سرخ كرده در فر هم خيلي خيلي جذابن. من ديگه طاقت ندارم.

 

شيريني ناپلئوني را با كاتر از وسط دو نصف كنيد و هر دو قسمت خمير را به همراه خميرهايي كه از كنارش بريديم داخل سيني فر با دماي 400 درجه فارنهايت كه از قبل گرم شده به مدت 7 الي 10 دقيقه قرار ميدهيم تا خمير كاملا بالا بياد و لايه به لايه بشود.بعد از 10 دقيقه دماي فر را پايين مي آوريم و به مدت 20 تا 25 دقيقه با دماي فر 185 درجه فارنهايت قرار ميدهيم تا روي خمير يكم طلايي شود.وقتي كه از فر بيرون آورديم صبر ميكنيم تا كاملا خنك شوند. نان اين شيريني خيلي ترد و شكننده است. در اين فاصله خامه وسط و روي شيريني را آماده ميكنيم.

 

بسياري از خانمها دوست دارن شيريني هايي كه توي شيريني فروشي رو ميبينن رو خودشون بتونن توي خونه درست كنن، يكي از اين شيريني ها، شيريني بهشتي يا شيريني كركي است كه اگه نكاتي كه گفته ميشه رو خوب رعايت كنيد مي تونيد يه شيريني عالي براي عيد و مناسبت هاي ديگه تهيه كنيد.

 

 

منابع:

 

https://***cook.ir/06/15/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D8%AA-%D9%81%D8%B3%D9%86%D8%AC%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D8%BA/46190/

 

https://***cook.ir/09/07/%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%AE-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-4-%D8%B1%D9%88%D8%B4/40109/

 

https://***cook.ir/08/15/shirini-napoleon-khamir-hezarla/14052/

 

https://***cook.ir/01/05/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA%DB%8C/34933/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۵:۳۲ توسط:علي شريعتي موضوع: