خريد و فروش خريد و فروش .

خريد و فروش

طرز تهيه بيسكويت خانگي ايراني

 

گر هوس خوردن حلوا خوشمزه كرديد و قصد پختن آن را داريد زماني را امتحان كنيد كه با حوصله باشيد چرا كه پختن حلوا زمانبر است. در اين مطلب طرز تهيه حلواي شير را به شما آموزش خواهيم داد.حلواي شير يكي از انواع حلواهاي شيك و مجلسي ايراني است كه با رسپي هاي متنوعي پخته مي شود.

طرز تهيه حلواي شير را مي توانيد براي يك عصرانه مناسب به كار ببريد و آن را تهيه نماييد.

حلوا يكي از دسر ها و شيريني هاي معروف و خوشمزه ايراني ست كه در تمام نقاط كشور تهيه ميشه روش ها و مدل هاي مختلفي در تهيه آن هست كه برحسب نوع آن ميتونه به عنوان شيريني، دسر و يا حتي پخت غذا به كار بره و مصرف شود. امروزه حلوا به روش هاي متنوعي طبخ ميشه و از مواد مختلفي در تهيه آن استفاده ميشود. حلواي شير يكي‌ از حلوا هاي بسيار خوشمزه و محبوب است كه طرفداران بسياري دارد. حلواي شير همانطور كه از نامش مشخص است از شير در تهيه آن به كار رفته و بخاطر وجود شير فوق العاده لطيف و نرم است.

كوكي گردويي يكي از انواع شيريني هاي خوشمزه و بين المللي است كه بافت تردي دارد، براي مشاهده آموزش كامل و مرحله به مرحله طرز تهيه كوكي گردويي در ادامه با ما همراه باشيد.

 

 

شيريني ميكادو شيريني لايه لايه خوشمزه ايست كه از نان مخصوص ميكادو و خميري مانند حلوا تشكيل ميشود. براي تهيه ميكادو نيازي به فر نيست. در ميكادو از دو آرد سفيد و آرد نخودچي استفاده مي‌كنيم. طرز تهيه اين شيريني بسيار ساده است و مواد مورد نياز آن كاملا قابل دسترس است! ميكادو را ميتوانيد به عنوان شيريني عيد است و پذيرايي عيد نوروز آماده كنيد.

 

 انگشتي” يا شيريني پفكي از شيريني‌هاي بسيار خوشمزه‌ي تبريزيه؛ شيريني پفكي يكي از مناسب‌ترين انتخاب‌ها براي شيريني عيد نوروزه! اين شيريني مواد اوليه بسيار ساده‌اي داره كه تقريبا توي همه خونه‌ها پيدا ميشه؛ درست كردنشم خيلي راحت و سريعه! در اين مطلب طرز تهيه شيريني پيچ انگشتي تبريزي رو به همراه فوت و فن هاي آن به شما آموزش مي‌دهيم.

 

 

 

منابع:

 

https://***cook.ir/12/19/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%AD%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B1-2/34638/

 

https://***cook.ir/bisquit/

 

https://***cook.ir/04/03/%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%88/30220/

 

https://***cook.ir/12/19/shirini-marang/5119/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۱:۴۴ توسط:علي شريعتي موضوع:

تزيين خورشت بادمجان مجلسي

 

خورش بادمجان يكي از غذاهاي اصيل و پر طرفدار ايراني است كه هم با گوشت قرمز طبخ مي شود و هم با گوشت مرغ تهيه مي گردد كه ما در اينجا قصد داريم دستور پخت خورش بادمجان با گوشت قرمز را به شما آموزش دهيم.

براي درست كردن خورشت بادمجان مجلسي ابتدا تابه اي را روي حرارت قرار داده و كمي روغن بريزيد تا گرم شود. پياز را نگيني خرد كرده و به همراه گوشت داخل تابه بريزيد و تفت دهيد، زردچوبه وفلفل سياه را بريزيد و براي ده دقيقه گوشت را تفت دهيد تا تغيير رنگ داده و بوي زهم گوشت از بين برود. در اين مرحله رب را افزوده و براي يك دقيقه آن را تفت دهيد تا رنگ داده و بوي خامي آن از بين برود. در ادامه حدود 5 تا 6 ليوان آب داخل خورش بريزيد و اجازه دهيد خورش بجوشد، سپس شعله را كم كنيد و بگذاريد گوشت پخته و خورشت جا بيفتد.در حين پخت آب خورش را چك كنيد و اگر لازم بود كمي آب به آن اضافه نماييد.

به هزار و يك دليل لازم هست صبحانه بخوريم، همانطور كه ناهار واسمون مهم است و مي‌خوريم. اگر ميلي به صبحانه نداريد و دنبال راه حل آن مي‌گرديد كه اشتهايتان باز شود و مشتاق صبحانه خوردن شويد، راهكارهايي وجود دارد تا شما رو صبح با ميل و رغبت سر ميز صبحانه بكشد. اولين راه اينكه شب كمتر شام بخوريد.

اين كار باعث خواهد شد احساس گرسنگي بيشتري كنيد و ميل بيشتري به صبحانه پيدا كنيد. مي‌توانيد به خوردن صبحانه‌هاي متفاوت فكر كنيد و به صبحانه به عنوان درمان يك بيماري نگاه كنيد. از اينكه بگوييد اشتها ندارم و ميل و رغبتي به خوردن صبحانه ندارم را كنار بگذاريد و توجه بيشتري به اين وعده غذايي كنيد. يك صبحانه سالم و ساده و خوشمزه مي‌تواند نقش مهمي را در سلامت بدن ايفا كند.

 

 

شيريني پنجره اي كه به اسم هاي مختلفي از جمله نان پنجره اي يا خاتون پنجره شناخته مي‌شود يكي از خاص‌ترين و خوشمزه‌ترين شيريني‌هاي ايراني است كه اغلب در ايام عيد تهيه و در عيد ديدني‌ها سرو مي‌شود. قالب هاي شيريني پنجره اي طرح‌هاي مختلف زيبايي دارند. 

با نزديك شدن بهار و عيد نوروز بحث شيريني عيد هم داغ تر از هميشه شده است. امسال ميخواهيد در عيد ديدني‌ها با چه شيريني‌هايي از مهمان‌هايتان پذيرايي كنيد؟ شيريني نخودچي؟ شيريني نارگيلي يا برنجي؟ يا شايد مي‌خواهيد با انواع شيريني‌هاي جديد مهمانهايتان را سورپرايز كنيد اما فر نداريد. لازم نيست نگران باشيد. تهيه شيريني بدون فر هم ممكن است. نيازي نيست در شيريني فروشي‌ها دنبال مدل‌هاي جديد شيريني بگرديد. مي‌توانيد خودتان دست به كار شويد و بهترين و خوشمزه‎ترين شيريني‌ها را در منزل تهيه كنيد. البته توصيه ميكنم تهيه شيريني عيد را يك بار از قبل امتحان كنيد. روزهاي آخر اسفند سر شما شلوغ است و ممكن است بدون تمرين قبلي نتيجه خوبي نگيريد. پس از همين الان شيريني‌هاي دلخواهتان را انتخاب كنيد. مواد لازم را تهيه كنيد و ترجيحاً يك بار قبل از عيد آنها را براي اعضاي خانواده درست كنيد تا خيالتان راحت باشد كه فوت و فن كار دستتان آمده است. در اينجا انوع شيريني بدون فر را به شما معرفي خواهيم كرد.

 

 

 

منابع:

https://***cook.ir/09/24/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%86/40338/

 

https://***cook.ir/20-%D8%B5%D8%A8%D8%AD%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87/

 

https://***cook.ir/11/25/shirini-panjeree/530/

 

https://***cook.ir/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%81%D8%B1/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۱:۴۵ توسط:علي شريعتي موضوع:

اموزش درست كردن شيريني ساده

 

غذاي پيتزا (به ايتاليايي: Pizza) غذايي است به شكل نان گِرد صافي كه در فر يا اجاق‌گاز يا تنور پخته مي‌شود و معمولاً روي آن را با سس گوجه‌فرنگي و پنير مي‌پوشانند و همچنين مواد دلخواه ديگر، روي نان اضافه مي‌كنند. پنيري كه استفاده مي‌شود معمولاً پنير موزارلا يا پنير پيتزا است. همچنين از مواد مختلفي (مانند ژامبون، قارچ، زيتون، پياز، فلفل سبز، گوجه فرنگي و …) براي تهيه پيتزا استفاده مي‌شود. به يك پيتزاي كوچك پيزتا (Pizzetta) و به كسي كه پيتزا مي‌پزد، پيزائولو (Pizzaiolo) گفته مي‌شود

در ايتاليا، پيتزايي كه در مكان‌هاي رسمي مانند رستوران‌ها سرو مي‌شود، برش نخورده‌است و با كارد و چنگال خورده مي‌شود.با اين‌حال در مكان‌هاي غيررسمي‌تر، پيتزا برش خورده تحويل داده مي‌شود و با دست خورده مي‌شود.

اصطلاح پيتزا براي اولين بار در قرن دهم ميلادي به‌زبان لاتين در دست‌نوشته‌اي در شهر گائتا (واقع در جنوب ايتاليا) به ثبت رسيده‌است. پيتزاي امروزي در ناپل اختراع شد و دستورالعمل تهيه آن در كشورهاي مختلفي با تغييرات متعددي استفاده شده‌است.پيتزا يكي از مشهورترين غذاهاي دنيا به‌حساب مي‌آيد و به‌عنوان يك فست‌فود متداول در اروپا و آمريكا استفاده مي‌شود. بسياري از شركت‌ها پيتزاهاي منجمد از قبل پخت شده را به‌فروش مي‌رسانند كه كافي است كمي گرم شود تا آماده مصرف شود.

 

طرز تهيه شيريني لطيفه تبريزي كار سختي نيست ولي كمي نياز به دقت و سرعت عمل دارد تا سفيده تخم مرغ فرمش را حفظ كند و آب نياندازد.

براي كمك به اين مرحله از تهيه شيريني لطيفه ميتوانيد مقدار كمي (حدود يك چهارم قاشق چايخوري) پودر كرم تارتار به سفيده تخم مرغ اضافه كنيد. در طرز تهيه شيريني لطيفه با مراحل و جزئيات كامل آن آشنا ميشويد.

 

ژله بستني ميوه اي طرز تهيه خيلي آسوني داره و فقط لازمه يكم وقت بذارين. با يكم خلاقيت و يه ذره تجربه خيلي راحت ميتونين انواع ژله بستني ميوه اي رو به رنگ ها و مدل هاي مختلفي تهيه كنين.

اين مطلب در مورد طرز تهيه ژله ميوه اي دو رنگ هست. اما شما ميتونين به دلخواه خودتون يكي از لايه ها رو كم كنين و يا ژله بستني دو رنگ ساده تهيه كنين. يا به اون لايه ي ديگه اي اضافه كنين و مثل ژله انار سه رنگ اون رو آماده كنين. خلاصه توي اين دستور كلا دستتون بازه. فقط تنها چيزي كه بايد مراقبش باشين اينه كه نذارين ژله ببره و در آخر هم تر و تميز از قالب دربياد. يكم كه تجربتون توي تهيه ژله بستني ها زياد شد، پيشنهاد ميدم ژله بستني شيشه اي درست كنين. چون خيلي تو دل برو و جذابه! ديگه سرتون رو درد نيارم. 

 

 

وقتي نزديك عيد ميشه، خانم‌ها و آقايان با سليقه و هنرمند به فكر درست كردن شيريني‌هاي مختلف ميوفتن. شيريني‌هايي كه ما در ادامه بهتون آموزش مي‌ديم، از نظر هزينه‌اي نسبت به خريد از قنادي به صرفه تره! البته به همون خوشمزگي ميشه؛ فقط بايد نكاتي كه براي هر شيريني گفته مي‌شه رو خوب رعايت كنيد. يه نكته مهم ديگه براي درست كردن شيريني‌هاي عيد توي خونه، مدت زمان ماندگاريشونه. چون طرز تهيه شيريني خانگي ساده مواد افزودني و نگهدارنده ندارن، حتما بايد به اين موضوع توجه كنيد. معمولا شيريني هايي كه توي مواد سازندشون از تخم مرغ استفاده نشده، ماندگاري بيشتري داره.

 

 

منابع:

 

https://***cook.ir/pizza/

 

https://***cook.ir/12/19/shirini-khamee-latife/644/

 

https://***cook.ir/06/18/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%98%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%A7%DB%8C/1630/

 

https://***cook.ir/tag/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۲۴:۴۴ توسط:علي شريعتي موضوع:

دستور پخت بيف استراگانف

 

بيف استروگانف از معروف‌ترين غذا‌هاي روسي است و برخي معتقدند اين غذاي محبوب نامش را از يكي از اعضاي خاندان سلطنتي به نام استروگانو (Stroganov) گرفته است، برخي هم مي‌گويند كه نخستين بار يك آشپز روسي به نام الكساندر استراگانف اين غذا را با گوشت گوساله، خامه و پياز در رستوراني در شهر ادسا روسيه طبخ و به نام خودش ثبت كرد.

در ابتدا بيف استروگانف را فقط با گوشت گوساله طبخ مي‌كردند، اما طي سال‌ها گوشت مرغ در بسياري موارد جايگزين گوشت گوساله شد روس‌ها معمولاً استروگانف را با خامه ترش طبخ مي‌كنند، اما امروزه خامه صبحانه را به جاي خامه ترش كه سبك‌تر است مورد استفاده قرار مي‌دهند. اگر مي‌خواهيد اين غذاي خوشمزه، لذيذ و آسان را با همه نكات و فوت و فن‌هاي آن ياد بگيريد در ادامه با ما همراه باشيد.

درست كردن اين غذا بر خلاف اسمش كار سختي نيست و غذايي است كه خيلي هم زود آماده ميشود. در ادامه همراه ما باشيد تا مرحله به مرحله طرز تهيه بيف استروگانف را به شما آموزش دهيم.

 

سالاد اندونزي يكي از معروف ترين و خوشمزه ترين سالادهاي كشور اندونزي است كه به خاطر طعم خوبش در سراسر جهان فراگير شده است. اين سالاد خوشمزه در ميان مردم كشور عزيزمان ايران هم طرفداران بسياري دارد و در اكثر رستوران ها و فست فودها سرو مي شود.

 

همه مون مي‌دونيم كه سس مايونز كالري بسيار زيادي داره و براي افرادي كه قصد دارن لاغر بمونن مناسب نيست. براي همين، در صورت استفاده از اون حتما به مقدارش توجه كنيد و بيش از حد در سالاد به كار نبريد.به دليل زياد بودن كالري سس مايونز مي‌تونيد از ماست ساده يا كم چرب هم استفاده كنيد. در اين حالت، ميشه از اون در قالب سالاد رژيمي هم استفاده كرد. ولي توجه كنيد كه ماست نمي‌تونه زيبايي سس مايونز رو به سالاد بده. استفاده از ماست به‌جاي سس مايونز فقط به سليقه شما بستگي دارد.

طرز تهيه سالاد اندونزي يا گادو گادو  از اندونزي به كشور ما اومده اما ما هم يه خرده تغييرات توي موادش اعمال كرديم و مدل ايراني اون رو تهيه مي كنيم! اين سالاد خوشمزه و جذاب هم كنار غذاهاي گرم و گوشتي ميچسبه و هم ميتونه خودش يك وعده شام سبك و رژيمي باشه.

طرز تهيه شيريني نارگيلي پفكي و شيريني نارگيلي به سبك قنادي را با تمام نكات مهم و مرحله به مرحله آماده كرده ايم كه شما عزيزان به راحتي و بدون دغدغه اين شيريني خوشمزه و عالي را تهيه بفرماييد. 

 

شيريني زبان ، يكي از انواع شيريني هاي سنتي ايراني است. كه در تمام شهرها و بين همه مردم، محبوبيت بسيار زيادي دارد. اين شيريني به دليل خشك بودن و داشتن ماندگاري بالا، و همچنين لذيذ بودن غير قابل وصفش، يكي از انتخاب هاي ثابت و پرطرفدار براي شيريني عيد نيز مي باشد.

شيريني زبان را از خمير هزارلا يا ميل فوي( ميل به معني هزار) تهيه مي كنند. در قنادي ها براي تهيه شيريني زبان از خمير هزارلاي آماده استفاده مي كنند. همچنين از اين خمير براي تهيه شيريني هاي پاپيوني، دانماركي و ناپلئوني هم استفاده مي شود. البته در تهيه شيريني ناپلئوني مي توان خمير يوفكا يا همان فيلو را نيز به كار برد.
شايد براي شما جالب باشد قالب مخصوص شيريني زبان كه در قنادي ها از آن براي تهيه اين شيريني استفاده مي كنند را ببينيد. اين قالب ها مخصوص قنادي ها مي باشد. اما شما مي توانيد كاتر يا قالب شيريني زبان خانگي را از فروشگاه هاي لوازم قنادي نيز تهيه كنيد.

 

منابع:

https://***cook.ir/05/12/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%81-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%81/7257/

 

https://***cook.ir/01/26/salad-andonezi/12077/

 

https://***cook.ir/02/26/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%84%DB%8C/5911/

 

https://***cook.ir/10/12/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C/33160/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۴:۱۹ توسط:علي شريعتي موضوع:

نحوه درست كردن ذرت مكزيكي در خانه

 

ناگت مرغ مانند كالباس و همبرگر از غذاهاي سريع و نيمه آماده اي مي باشد كه ميان كودكان از محبوبيت خاصي برخوردار است. شما مي توانيد با تهيه اين ناگت ها در منزل هم از سلامت آن اطمينان حاصل كنيد و هم از طعم فوق‌العاده آن نيز بهره ببريد. 

امروزه خيلي از افراد هستند كه زمان زيادي براي آشپزي ندارند و ترجيح ميدهند غذاهاي حاضري و آماده از بيرون تهيه كنند انواع ناگت ها يكي از غذاهايي ايست كه خيلي ها آن را گزينه ي خوبي براي يك غذاي سريع و خوشمزه ميدانند كه البته اشتباه هم نمي كنند.

 طرز تهيه ناگت مرغ، ناگت گوشت، ناگت سبزيجات و ناگت ميگو انواع مختلفي از ناگت هستند كه درست كردن آنها در منزل كار سختي نيست. اما  ناگت هاي آماده فرآوري شده كه به آنها مواد نگهدارنده زده شده است گزينه ي خوبي نيستند.

 

ذرت مكزيكي از ميان وعده هاي خوش طعم و محبوب در سراسر جهان است. اصالت اين ميان وعده لذيذ همان گونه كه از نامش آشكار است متعلق به مكزيك مي باشد البته ذرت مكزيكي كه در ايران رايج است از ذرت مكزيكي ، مكزيك بسيار متفاوت تر مي باشد. اين ميان وعده با روش هاي متفاوتي تهيه مي شود كه بيشتر اين دستور ها ذائقه اي مي باشد. طرز تهيه ذرت مكزيكي خانگي و خوشمزه را در اين بخش از ايران كوك بخوانيد. ذرت مكزيكي به دليل اينكه گرم سرو مي شود در فصل پاييز و زمستان طرفداران بيشتري دارد.

 

در اين مطلب طرز تهيه ذرت مكزيكي را براي شما عزيزان به صورت مرحله به مرحله توضيح مي دهيم. نكاتي كه براي آن لازم است بدانيد را به شما خواهيم گفت و در نهايت شما را با حالي خوبِ ناشي از تهيه اين خوراكي خوشمزه تنها مي گذاريم.

 

بستني يخي هندوانه‌اي، به خاطر آسان بودن و در دسترس بودن موادي كه در آن به كار مي‌رود، بسيار محبوب است. در اين بستني، استفاده از انواع طعم‌دهنده‌ها اختياري است. مي‌توانيد ميزان آن‌ها را كمتر يا بيشتر هم در نظر بگيريد يا برخي از اين طعم‌دهنده‌ها را حذف كنيد. براي درست كردن اين بستني هندوانه‌اي، همه مواد را بايد با هم ميكس كنيد و در فريزر بگذاريد تا يخ بزنند.

 

اگرچه طرز تهيه بستني چوبي خانگي با روكش شكلاتي بسيار ساده اس، اما درست كردن اون يه سري فوت و فن داره كه ما در اين مطلب همه ي اون ها رو بهتون ياد مي ديم. براي درست كردن بستني چوبي به قالب هاي مخصوص بستني چوبي نياز داريد كه تو بازار با جنس پلاستيكي و سيليكوني موجود هستن. اگر هم به اين قالب هاي بستني چوبي دسترسي نداريد، ما بهتون مي گيم كه چطور مي تونيد بدون قالب هم بستني چوبي درست كنيد. طرز تهيه بستني چوبي خانگي با روكش شكلاتي را ياد بگيريد و از خوردن آن لذت ببريد.

 

مابع :

https://***cook.ir/11/16/%D9%86%D8%A7%DA%AF%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%BA/486/

 

https://***cook.ir/02/17/mexican-corn/1134/

 

https://***cook.ir/07/17/bastani-yakhi-hendevaneh/7789/

 

https://***cook.ir/06/23/%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C-%DA%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D9%88%DA%A9%D8%B4-%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA%DB%8C/43508/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۷:۴۲ توسط:علي شريعتي موضوع:

دستور تهيه انواع كيك بستني

فال حافظ يكي از قديميترين و پرطرفدارترين فال در بين ما ايرانيان مي باشد.

در قديم وقتي مي خواستند فال حافظ بگيرند اين كار را يكي از بزرگان به صورت انگشتي و با دست انجام مي داد.

انجام فال حافظ كار هر شخصي نبوده و فقط انسان هاي ويژه اي اقدام به گرفتن فال حافظ مي كردند.

گرفتن فال حافظ كار آساني نيست. براي گرفتن فال حافظ و تعبير و تفسير آن يا به عبارت ديگر براي پيشگويي صحيح فال حافظ بايد علم و سواد كافي داشت.

همچنين انجام اين كار نياز به داشتن روحيه خاص و نشات گرفته از عرفان دارد.

فال حافظ اغلب براي موارد عاطفي و عشقي انجام مي شود و تعبير و تفسير و توضيح اين فال ها هم اكثرا بر همين مبنا مي باشد. فال حافظ بر مبناي عرفان انجام مي شود.

 

ژله (به فرانسوي: Gelée) يا لرزانك، آب ميوه پخته شده در شكر حاوي ژلاتين كه در هواي سرد منعقد مي‌شود. ژله نوعي دسر است و فرآورده كلاژن است كه به عنوان ژلاتين نيز شناخته مي شود. ژله اولين بار در قرن 18 ميلادي و كتاب هنر آشپزي هانا گلاس مطرح شد. در حال حاضر ژله بيشتر به صورت پودر ژله يافت مي‌شود كه بايد آن را با آب سرد و گرم مخلوط و در يخچال منعقد كرد. به دليل اين كه در اين ماده از ژلاتين استفاده ميشود ، گياه خواران از خوردن آن پرهيز مي كنند زيرا اين ماده از كلاژن پوست و استخوان جانوران تهيه ميشود.

به دليل استفاده از مواد مختلف داراي طعم‌هاي مختلف مانند پرتقالي، آلبالويي و ... مي‌باشد. ژله نوعي كلوييد ميباشد.

 

 

كيك بستني ساده يكي از انواع كيك بستني است كه خيلي راحت آماده ميشه و طعم بي نظيري داره. توي اين دستور شما ميتونين هر مقداري كه دوست دارين مواد اوليه رو كم يا زياد كنين. ميتونين از انواع كيك ها و بستني ها استفاده كنين. هيچ محدوديتي توي طعم و اندازه مواد اوليه اين كيك بستني وجود نداره. البته ما توي اين دستور از كيك وانيلي به همراه بستني وانيلي با تكه هاي كوكي شكلاتي استفاده كرديم كه خيلي خوشمزست.

 

تهيه بستني سرخ شده خيلي ساده است و ميتونيد خودتون توي خونه به راحتي آماده ش كنيد. تنها نكته اين هست كه بايد كار رو از چند ساعت قبل شروع كنيد.

چون بستني بايد در دو مرحله در فريز قرار داده و سرد بشه. بستني سوخاري مخصوصا براي بچه ها متونه يه عصرونه عالي باشه. پس توصيه ميكنم حتما امتحانش كنيد كه واقعا ارزشش رو داره.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۳:۱۵ توسط:علي شريعتي موضوع:

انواع غذاها با گوشت چرخ كرده

وافل(Waffle)  يك نوع شيريني پرطرفدار است كه معمولا به عنوان عصرانه يا صبحانه صرف مي شود و تركيب آن با توت فرنگي و خامه بسيار لذيذ مي شود. 

در اينجا طرز تهيه وافل بلژيكي را آموزش داده ايم كه در آن سفيده به طور جدا زده ميشود و در نتيجه مايه بيشتر پف ميكند. براي پخت مدل بلژيكي لازم است عمق صفحات دستگاه شما بيشتر از وافل ساز هاي معمولي باشد.

وافل يك نوع شيريني پر طرفدار و خوشمزه است كه معمولا آن را به همراه شكلات و ميوه به عنوان صبحانه يا عصرانه ميل مي‌كنند. تركيب اين شيريني با توت فرنگي و خامه يا شكلات بسيار لذيذ است. اين شيريني يك گزينه مناسب براي كودكاني است كه علاقه‌اي به صبحانه خوردن ندارند. تهيه وافل خانگي بسيار ساده است و آماده شدن آن زمان زيادي نمي‌برد و به راحتي مي‌توانيد آن را براي فرزند دلبندتان آماده كنيد.

 

بورك يكي از غذاهاي معروف و سنتي و به شدت پرطرفدار در كشور تركيه است كه دستور تهيه آن به كشور هاي ديگر هم رسيده است. بورك را ميتوان به عنوان غذاي اصلي يا پيش غذا يا ميان وعده و عصرانه و حتي فينگرفود آماده كرد به همين علت براي مهماني ها يك گزينه عالي و جذاب است. داخل بورك ميتوان از مايه گوشتي يا مرغ يا پنير و سبزيجات و … به دلخواه استفاده كرد. براي تهيه بورك از خمير يوفكا يا فيلو استفاده مي‌شود اما در اين آموزش از خمير خانگي براي تهيه بورك استفاده مي‌كنيم كه بسيار ترد و عالي و ساده است و نحوه پيچيدن خمير ظاهر بسيار زيبايي به بورك مي‌دهد.

 

بورك گوشت چرخ كرده يكي از رايج ترين روش هاي تهيه بورك تركي مي باشد. در دستور طبخ بورك گوشت مي توانيد به دلخواه هر نوع پنيري را به كار ببريد و بورك گوشت و پنير خوشمزه اي را تهيه كنيد.

 در اين دستور قصد داريم طرز تهيه بورك گوشت و قارچ تركي را با تمام فوت و فن هاي خوشمزه تر شدن آن به شما آموزش دهيم. رسپي اين غذاي لذيذ را از دست ندهيد و با ما همراه شويد.

 

بيشتر دسرها از تركيب مواد غذايي مانند ارد و شير و شكر و ميوه ها و... درست مي شوند و اكثر انها مزه اي شيرين دارند.در ميان اين گستردگي دسرها ، يكي از خوشمزه ترين انها كه گزينه مناسبي براي عصرانه و مهماني هاست و طرز تهيه اساني دارد و در زماني اندك تهيه ميشود كيك يخچالي است.در اينجا طرز تهيه كيك يخچالي را با بيسكويت پتي پور - شير- شكر- كره - اردسفيد -كاكائو و موز و گردو را برايتان مي نويسم.اميدوارم اين دسر خوشمزه را تهيه كرده و از خوردن و درست كردن ان لذت كافي را ببريد.

 

شايد اسم بستني رولي تايلندي هم شنيده باشيد. دليلش اينه كه در اصل اين بستني از كشور تايلند اومده. و تايلندي ها بهش ميگن بستني سرخ كرده. اما خبر ندارن كه ما به يه چيز ديگه ميگيم بستني سرخ كرده!.

همون طور كه گفتم انواع مختلفي از اين بستني وجود داره. ما اينجا ميخوايم طرز تهيه بستني رولي با بيسكويت اوريو رو آموزش بديم. شما ميتونيد به جاي بيسكويت از تكه هاي كيك، شكلات يا ميوه هم استفاده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۷:۱۰ توسط:علي شريعتي موضوع:

طرز تهيه پفك هندي نمكي

كاچي نوعي دسر يا مكمل غذايي بسيار پر انرژيه كه با آرد ، كره‌ي فراوان و شربت غليظ شده تهيه ميشه. كاچي براي افرادي كه ضعف جسماني دارند مناسبه. طرز تهيه كاچي خيلي آسونه.

كاچي دو روش كلي داره كه يكيش با آرد برنج و دومي با آرد گندم هست. ما طرز تهيه كاچي با آرد برنج رو در مطلب ديگه اي توضيح داديم و حالا توي اين مطلب قصد داريم به آموزش روش اصلي تهيه كاچي با آرد گندم بپردازيم.

دستور پخت كاچي خيلي خيلي آسونه و براي وقتايي كه دلتون يه غذاي شيرين و مقوي ميخواد گزينه مناسبيه. اميدواريم از تهيه اين دسر خوشمزه نهايت لذت رو ببرين.

 

پفك هندي يكي از خوراكي هايي است كه طرفداران زيادي دارد و در كشورهاي آسيايي مثل هند، چين و پاكستان تهيه مي شود.  پفك هندي نسبت به ديگر تنقلات از مواد مضر كمتري برخوردار است و اگر زماني نياز به وجود تنقلات داشتيد؛ پفك هندي بهترين گزينه است زيرا با مواد در دسترس قابل تهيه است و اينكه با روغن تازه در منزل تهيه مي شود.

 

پفك هندي ترد و خوشمزه يكي از خوراكي هاي مورد علاقه همه به خصوص بچه هاست. پفك هندي طعم دار را ميتوانيد به راحتي در خانه با ادويه هاي دلخواه سرخ كنيد. پفك هندي يكي از تنقلات پرطرفدار براي جشن تولدها و مهماني هاي عصرانه است.

پفك هندي خام در بازار موجود است كه ميتوانيد خريداري كنيد ولي اگر تمايل داريد پفك هندي را از ابتدا در خانه تهيه كنيد مي توانيد طرز تهيه پفك هندي خانگي را در ادامه مقاله بخوانيد.

طرز تهيه پفك هندي از صفر تا صد در خانه كار بسيار راحتي است فقط كمي صبر و زمان لازم دارد ولي در عوض شما يك پفك هندي خانگي كاملا سالم با رنگ هاي طبيعي داريد كه با خيال راحت ميتوانيد از آن استفاده كنيد.

 

 

كيك مرغ يكي از انواع پيش غذاي سرد مي باشد كه در مهماني ها و مجالس طرفداران زيادي دارد.علت اين كه اين پيش غذا با نام كيك مرغ شناخته مي شود به دليل ظاهر زيباي آن است كه مانند كيك است. 

كيك مرغ

روش هاي مختلفي براي  تهيه كيك مرغ وجود دارد كه هركسي مي تواند بر اساس ذائقه يا مواد اوليه در دسترس، اين غذا را حاضر كند. با طرز تهيه كيك مرغ آشنا شويد.

 

كيك كدو حلوايي جزء كيك هاي خوشمزه و مناسب فصل پاييز است كه كدو بسيار زياد است. كدو تنبل اصالتي مكزيكي دارد و به رنگ نارنجي فصل پاييز است به دليل وزن بالا و جثه بزرگ آن كدو تنبل نامگذاري شده است. كدو داراي خواص زيادي چون خاصيت ضد التهابي، جلوگيري از پيري چشم، كاهش ابتلا به سرطان و سرشار از مواد مغذي است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۰:۴۶ توسط:علي شريعتي موضوع:

طرز تهيه سس پستو براي پيتزا

كرپ نوعي پنكيك بسيار نازك است كه با آرد (معمولا آرد گندم) درست مي‌شود. در اين مقاله، طرز تهيه كرپ را برايتان گفته‌ايم. اين پنكيك خوشمزه را مي‌توان در هركدام از وعده‌هاي غذايي نوش جان كرد. معمولا همراه كرپ مواد خوراكي ديگري مانند قارچ، خامه، ميوه‌هاي مختلف، ژامبون و فراورده‌هاي گوشتي ديگر مصرف مي‌شود.

 

كرپ يكي از خوشمزه‌ترين دسرهاي فرانسويه. البته كرپ انواع مختلفي داره كه هم به عنوان دسر و هم به عنوان وعده اصلي استفاده ميشن. كرپ ها دو نوع اصلي دارن. كرپ شور و شيرين. كرپ‌هاي شور معمولا به عنوان پيش غذا به كار ميرن كه داخل خميرش از نمك و ادويه و گاها بعضي سبزيجات استفاده ميشه و براي مواد مياني از كالباس، مرغ و… استفاده ميشه. ولي توي اين مقاله ميخوايم تهيه كرپ رو به شما عزيزان آموزش بديم. كرپ شيرين خميري بسيار نازك، پهن و گرده كه هم به عنوان دسر و هم براي صبحانه تهيه ميشه.

 

پستو يه نوع سس ايتاليايي هست كه فقط از چند ماده ي اوليه درست ميشه و نيازي به پختن هم نداره؛ خيلي ساده و خيلي هم خوشمزه!

سس پستو يكي از خوشمزه‌ترين و محبوب‌ترين انواع سس در دنيا است و از همين رو آشنايي با طرز تهيه سس پستو ايتاليايي مي‌تواند به شما كمك كند تا غذاهاي مختلف را با طعم و مزه لذيذتري مصرف كنيد. سس پستو انواع مختلفي دارد و معمولاً به صورت سبز و قرمز تهيه مي‌شود. اما دستور تهيه سس پستو را بلد هستيد؟ طرز تهيه سس پستو با گوجه فرنگي چگونه است؟

 

 

خيلي‌ها از هرچيزي شكلاتي‌اش را دوست دارند؛ از بستني گرفته تا شيريني، كيك و… . اين آدم‌ها اگر شرايطش را داشتند شايد حتي به پلو هم شكلات مي‌زدند و ميل مي‌كردند. بدتان آمد؟ ما اسنوايي‌ها شوخ و بامزه‌ايم ديگر؛ چه مي‌توان كرد؟

حالا اگر جزو دسته شكلات دوست‌ها هستيد با ما همراه شويد تا از طرز تهيه كيك شكلاتي ساده و خوشمزه شروع كنيم و درادامه طرز تهيه كيك شكلاتي اسفنجي و… را هم برايتان بگوييم.

 

كيك سابله، يك كيك مدرن و شيك بوده كه مناسب تمامي جشن‌هاي شادي است؛ اين كيك به شكل‌هاي مختلفي مانند عدد، قلب، ستاره و يا هر طرح دلخواهي تهيه مي‌شود.

كيك‌هاي سابله به دليل تزئينات جالبي كه دارند اخيرا بسيار مورد توجه قرار گرفته‌اند. از اين‌رو در اين مطلب طرز تهيه كيك سابله با پودر بادام، كه نوعي بيسكوكيك است، آورده شده‌است


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۶:۲۶ توسط:علي شريعتي موضوع:

طرز دم كردن قهوه بدون دستگاه

شير قهوه تركيبي بسيار خوشمزه و بسيار پر طرفدار است كه اصالتي ايتاليايي دارد و تركيبي از شير فوم گرفته و قهوه دم شده مي باشد. شير قهوه هم مانند باقي نوشيدني هاي قهوه دار بسيار انرژي دهنده مي باشد. در بخش آشپزي تا طرز تهيه شير قهوه را به شما آموزش دهيم.

يكي از بهترين نوشيدني هايي كه ميتوانيد روزتان را با آن شروع كنيد شيرقهوه است. براي تهيه شير قهوه خانگي نيازي به پودر آماده نداريد و ميتوايد خودتان در خانه با شير ، خامه و پودر قهوه ، شيرقهوه اي غليظ ودلچسب تهيه كنيد. شير قهوه را ميتوانيد به صورت گرم و سرد بنوشيد. 

 

كله گنجشكي يا سر گنجشكي يه خوراك خوشمزه و محبوبه كه خيلي راحت تهيه ميشه. شايد دوست داشته باشين بدونين كه كله گنجشكي غذاي كجاست.

اين خوراك مقوي و خوش طعم رو بيشتر به عنوان غذاي محلي تهران مي شناسن اما با كمي تغيير در دستور تهيه، كله گنجشكي شيرازي، كله گنجشكي جنوبي و البته اصفهاني هم معروف هستن.

كله گنجشكي به عنوان يك غذاي سالم و سنتي ايراني، هميشه طرفداران خاص خودش را داشته است. اين غذاي كامل را مي توان در وعده ناهار يا شام و با نان يا برنج سرو كرد. طرز تهيه كله گنجشكي هم بسيار راحت است و با مواد ساده اي درست مي شود.

بد نيست بدانيد كه به كله گنجشكي، سر گنجشكي و كوفته قلقلي هم گفته مي شود و دليل آن هم سايز و اندازه كوفته ها است. كله گنجشكي به اندازه سر گنجشك درست مي شود و هر چه بزرگ تر باشد، بايد زمان بيشتري را به پخت اختصاص دهيد. 

 

در ادامه طرز تهيه كيك لواشكي را بهتون آموزش ميديم تا ببينيد كه حتي با مواد اوليه ي ترش هم ميشه كيك درست كرد. البته كيك لواشك علاوه بر طعمش تفاوت هاي ديگه اي هم با كيك هاي شيرين داره.

مثلا براي درست كردن نياز به پخته شدن و قرار گرفتن در فر نداره. علاوه بر اين، به شكل سرد سرو ميشه و روش خبري از خامه، شكلات يا فوندانت نيست.

 

شايد اكنون تصور كنيد كه فيلينگ كيك با خامه بسيار ساده است، اما فراموش نكنيد كه اين كار نيز نياز به دقت و حوصله دارد. در ادامه ما اين كار را براي شما آسان تر مكرده و مراحل فيلينگ كيك را مرحله به مرحله آموزش خواهيم داد تا بتوانيد به سادگي يك كيك فوق العاده درست كنيد.

براي شروع، ابتدا كيك اسفنجي را كه از قبل پخته ايد، با اره ي مخصوص كيك به شكل افقي به لايه هايي با ضخامت يكسان تقسيم كنيد. براي اين كار مي توانيد از چاقو اره اي بزرگ و تيز نيز استفاده كنيد.

 

اين كار را دقت بسيار زياد انجام دهيد. سعي كنيد لايه هايي كه مي بريد كاملا صاف و ارتفاع آن ها با هم مساوي باشد. به عنوان مثال اگر دو كيك اسفنجي با ارتفاع ۱۰ سانتي متر پخته ايد، مي توانيد آن ها را به ۴ برش كيك با ارتفاع ۵ سانتي متر برش بزنيد و تقسيم كنيد.

مهمترين نكته در برش كيك اسفنجي اين است كه مطمئن شويد كيك اسفنجي پيش از برش كاملا سرد شده است. در غير اين صورت كيك خرد خواهد شد. اگر كيك شما پف كرده، سر گنبدي يا به اصطلاح تاج كيك را خيلي نازك ببريد تا كاملا صاف صاف شود.

براي تقسيم فيلينگ كيك به لايه هاي مساوي با ضخامت و ارتفاع يكسان بهتر است  از خطكش يا خلال دندان استفاده كنيد.

براي اين كار، ارتفاع كل كيك اسفنجي را اندازه بگيريد، سپس ارتفاع هر لايه را تعيين كرده و با خلال دندان دور كيك را علامت گذاري كنيد. سپس به كمك اره ي مخصوص كيك و يا چاقوي دندانه دار آن را آرام و با دقت برش بزنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۷:۴۱ توسط:علي شريعتي موضوع: